2010年4月6日 星期二

[3C好好玩]iPhone OS 4.0準備要來囉~

















On the heels of the introduction of the iPad, Apple is ready to talk about the next version of iPhone 0S.

The company sent media invitations Monday morning to an event where it will reveal iPhone OS 4.0. There were scant details, simply an e-mail with the above image that said, "Get a sneak peek into the future of iPhone OS."

It will take place on the Apple campus at 10 a.m. Thursday. There have been some hints as to what might be in the new software, including perhaps multitasking, which has been rumored to have an Expose-like interface.

We'll be live-blogging the event, so be sure to come back here Thursday morning.

其實這兩天iPad 開賣的新聞我沒什麼在follow,我關心的是iPad使用的OS 4.0,因為從賈柏斯拿出iPad做簡報時,我就發現他的桌面是有wallpaper的,這應該是4.0的新功能,以後不用JB也可以換桌面背景啦,至於新聞中提到的"multitasking"和"expose-like interface",多工的部分我是不抱任何希望啦,基本上我覺得這對iPhone而言是可有可無,畢竟我不會想把電話當電腦來用。而用過Mac電腦的朋友都知道expose是超好用的即時視窗管理功能,但是iPhone又不能多工,所以不可能用來管理多重視窗,所以我猜應該是方便我們快速尋找各個頁面中的應用程式吧,像我現在有七個頁面,如果能快速的抵達想要的頁面也不錯。

雖然看起來都是些JB就能有的功能,但是晚來總比沒來好吧~加油~賈柏斯~


沒有留言: